Tjarve

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Stockholm, Stockholm stad är världen

Av Maria Rölvåg - 28 februari 2013 20:35

Ja då har man varit i den stora staden och blivit klokare. Varit på kurs som socialstyrelsen ansvarade för. Jättetrevligt som alltid. Hotellet låg mitt i smeten. Delade rum med min kollega och det var inga bekymmer. Vi trivs bra ihop.

Men allt har en baksida. Att vi fick ett hotell mitt i centrala Stockholm var både ett nöje men också en förbannelse. Ni vet, när man kommer från landet och är van att det är tyst på natten när man ska sova? Ja då är inte en lantlolla så bekväm med ett hotell i centrala stan. En jädra massa trafik hela natten eftersom man är granne med Stureplan, Spy-bar och annat så det tjoades från folk och kördes bil, lastbil, varubil, taxi m.m hela natten. Hum hum från Humlegårn, typ.

Och där låg jag och vred och vände mig, så jag var helt slut på morgonen. Kan bara konstatera att jag är en riktig lantlolla. Jag avundas min kollega. Hon fick sova men så har hon ju nedsatt hörsel. Kan också kan vara en förbannelse många gånger men just denna gång helt perfekt. När hon tar av sig hörapparaterna, då får hon frid. Hon tyckte i alla fall synd om mig... 

Jag kunde lika gärna sovit i tält utmed E4:an, det är lika tyst. 

Men hörde sedan att det fanns de kursare som drabbats lika hårt, om inte hårdare. De från Kramfors bodde även de centralt men hade en stripklubb som granne med mycket trafik utanför. Hon jag pratade med var också trött och hade likadana ica-påsar under ögonen. Kul. Ibland hittar man något gemensamt med andra.



Nästa vecka ska jag tillbaka till helvetet och göra om samma procedur.

Såg idag till min fasa och förskräckelse att chefen gjort en likadan bokning. På samma plats, samma hotell, fortsättning på kursen... blixten kan faktiskt slå ner på samma ställe två gånger.

Jag kan bara be till Gud att vi får ett rum på andra sidan eller att jag drabbats av dövhet. Öronproppar ska inhandlas i alla fall.

Vad har jag gjort för att förtjäna detta???


Så snälla chefen, nästa gång så får du ordna mig ett tält och en sovsäck, så tar jag med mig whiskeyn så kan jag sova utmed ingången till konferensen eller var jag vill och du slipper en hög hotellräkning. 


Gå i frid amen å allt det där.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards