Tjarve

Alla inlägg under september 2013

Av Maria Rölvåg - 27 september 2013 22:56

Äntligen.

Har trott att jag fallit i ett svart hål under lång tid men det visade sig egentligen vara något annat. Hålet har den senaste tiden förvandlats till att vara en svart tunnel eftersom ett litet, litet ljus har börjat uppenbara sig i horisonten.

Ju närmare jag kommer, ju större blir ljuset och en lättnadens känsla infinner sig så sakta.


Verkar som en del saker håller på att lösa sig och livspusslet faller på plats.

Lycka, eufori, lättnad, hopp, förtröstan och ren sann glädje...glädje är det rätta ordet. Ungefär som när solen bryter  igenom de mörka, tunga moln som förmörkat himlen och man misströstar att man aldrig ska få se solen igen. Värmen som mjukar upp sinne och kropp och man känner sig lugn och trygg igen. Känslan kan beskrivas som varm choklad en kall vinterdag, ullsockar och torra kläder efter en regnig dag, nybryggt kaffe en tidig morgon, nyvättade och nymanglade lakan att lägga sig i, mammas hemkokade palt i mitt barndomshem, mormors sockerkaka en somrig dag i Flarken. Sovmorgon. Och inte att förglömma, pengar på banken...mycket pengar.

  


Ja herrans vägar äro outgrundliga. Amen.


     












Av Maria Rölvåg - 17 september 2013 20:49

Känner inte också ni behov av förändring?

När hösten kommer kan en släng av shoppaholic drabba mig. Jag vill köpa nya kläder, förändra mitt hår och utseende, sälja huset, skaffa en ny bil m.m m.m etc.

Blir som ett virus som övertar mitt förnuft och jag ska helt plötsligt FÖRÄNDRA   

Jag har inte mer pengar ändå, för nästan allt kostar jue.

Men det är bra med förändring och det är bra att vi har årstider. Det i sig gör att livet kan bli lite roligare om man säger så. 


 

Av Maria Rölvåg - 6 september 2013 17:30

Att vara intellektuell är inte detsamma som att vara intelligent.

Även om de intellektuella hävdar att de är - intelligenta.

De som är intelligenta vet, att vara intellektuell inte är detsamma som att vara intelligent och är just därför -

intelligent nog att inse skillnaden.


  Sådärja. Så kan en dag i min hjärna se ut.

Av Maria Rölvåg - 6 september 2013 17:00

Idag är det denna dag. Lyssna och njut eller skit i det.


Ovido - Quiz & Flashcards