Tjarve

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Gör roliga saker!

Av Maria Rölvåg - 27 januari 2014 20:50

Bäst att skriva ett litet inlägg.

Har blivit sjukskriven i 2 veckor. Har tagit prover och fått sömnmedicin utskrivet.

Doktorns diagnos är att jag lider utav stress. 


Doktorns rekommendation; se till att vila, få ordning på sömnen, promenera och motionera och framförallt gör roliga saker. 

I helgen var jag och såg film på bio. Älskar film men jag kan ju inte gå på bio varje dag. 

Inatt sov jag 9 timmar i sträck. Första gången på väldigt länge som jag sov en hel natt. Kostade enbart 62 kr att få börja sova igen. Märkligt. 

Idag har jag spelat spel på datorn och käkat godis. Det är också roligt.


Har en del planer om dotterns gamla rum, göra hobbyrum utav det. Symaskinen ska plockas fram och  musikinstrumenten ska rymmas där. Men än så länge är det planer. Har liksom ingen ork just nu. Ibland räcker det med att bara sitta och andas. Känner mig liksom tom och urlakad. En dag i taget. 


I helgen valde ju vår kondenstumlare att vägra fungera normalt. Den är rätt så nyinköpt och borde funka bara. Har googlat, försökt fixa den med konstens alla regler men den gör precis va fan den vill. Gubben har till och med fixat med vattenpasset så den så den står helt rakt. Icket. Har bara lust att kasta ut fanskapet och gå lös på den med yxan. Jättebra när man ska stressa ner.

Får bara en enda låt i huvet då det gäller den där förbannade saken. Varsågod:



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards