Tjarve

Alla inlägg under mars 2013

Av Maria Rölvåg - 18 mars 2013 14:31

Ibland vill man bara fly. Fly bort. Fly, fly som Josef och Maria till Egyptens land. Eller bara ge sig ut på äventyr som Bilbo Baggins.



Det som hindrar mig är att jag inte har pengar och inte heller något pass. Men det går, allting går om man bara vill. Sälja allt på blocket och tradera, sedan ordna pass och sticka. Sticka iväg för att aldrig komma tillbaka. Öppna en glassbar i Boliwia, en strandbar i Maldiverna, öppna en Elvis souvenirshop på Hawaii. 

Tänker dessa tankar och jag blir alldeles yr.......


Jag lever inte ett speciellt exotiskt liv men spänning har jag så det räcker.

Allt är relativt här i världen, tänk på det. Det finns dom som anser att spänning är äventyr med offpiståkning i alperna eller glassiga resor till metropolstäder, luftballongsfärder och fallskärmshopp.

Spänning är ett resultat av att balansera på gränser. För en del handlar det om liv eller död, för andra handlar det om hopp eller förtvivlan.


  

Här finns det frid. Amen. 


Ovido - Quiz & Flashcards