Tjarve

Alla inlägg under oktober 2012

Av Maria Rölvåg - 3 oktober 2012 20:14

Vissa dagar går det inte som man tänkt sig. Idag har jag fått prova på hur det är att vara lätt förvirrad och glömsk.


Jag fick ett sms imorse om att jag hade ett paket att hämta ut. Jippie! Det hämtar jag ut på lunchen, tänkte jag. När jag skulle åka till jobbet, så tog jag med krukan med ljung jag köpt tidigare i veckan. Den skulle jag gräva ner på pappas grav. Det gör jag efter jobbet, tänkte jag. Hm, men jag är ju så glömsk nu för tiden så jag tror jag ska sätta den i framsätet på bilen. Då ser jag påsen och blir påmind om att jag inte ska glömma åka till gravbacken.

Bra idé, tänkte jag, och gjorde så.


Åkte till jobbet och jobbade. Blev tillfrågad om jag skulle med och äta lunch men nä sa jag, jag ska hämta ut ett paket under lunchen. Jobbade mera och gick sedan på lunch. Åkte tillbaka på jobbet efter lunch. Jag hade då redan glömt att jag skulle hämta ut paketet. Jag gör det efter jobbet istället, tänkte jag.


Jobbade vidare, skickade tusen papper till skrivaren, stängde datorn när dagen var slut, gick ut och kom till bilen. Kom då ihåg de tusen samtal jag skulle ringt och just fan, glömde ju skriva ut papperen från skrivaren! Äsch, de ligger kvar till imorgon. Jag gör det imorgonbitti, tänkte jag, åsså ringer jag samtalen imorgon.

Satte mig i bilen, såg påsen med krukan och kom ihåg att jag skulle till gravbacken. Åkte dit, grävde, sa hej och hej då till pappa.

ÅKte hem, lagade middag med gubben, middagen på bordet och glömde stänga av en platta. Just ja, kom ihåg att plattan var på, stängde av den.

Sen gick jag till fåtöljen och stängde av mig själv, för nu fick det fan i mig räcka med alla glömda ting för denna dag...problemet är bara att jag ska komma ihåg imorgon det jag skulle gjort idag och frågan är om jag kommer ihåg det imorgon...  

Ovido - Quiz & Flashcards