Tjarve

Alla inlägg under december 2011

Av Maria Rölvåg - 19 december 2011 20:38

Pratade med fröken Guldlock idag om andar, spöken och andra sidan i allmänhet. Visade sig att vi har mycket gemensamt av det ämnet.

Efter vårt samtal tänkte jag på hur tabu det är att prata om spöken eller andevärlden överhuvudtaget. Man betraktas som lite knäpp eller konstig om man överhuvudtaget pratar om sådant.

Jag har inga svårigheter att prata om det. För mig så kommer frågan,varför inte när någon annan säger varför? det finns saker som händer som bara inte går förklara och sen är det inget mer med det.

Jaja, man väljer själv vad man ska tro och det är fritt fram för oliktänkande kring detta ämne.


Dagen slutade inte så bra. Fick till mig att någon var missnöjd med något där jag var inblandad. Jag själv hade en annan uppfattning. Skit, liksom. Men om jag är missnöjd då jag tycker folk beter sig som skitstövlar, vart ska jag då klaga? Att vara serviceminded är ett skitgöra. I mitt nästa jobb ska jag bli slamtömmare, det verkar vara ett riktigt skitjobb som gör skäl för namnet åtminstone.


Nu laddar jag för julefrid i mitt hus, några dagar med god mat och sällskap. I helgen gjorde jag lite julgodis och satte upp mer julgardiner. Försökte pimpa till mitt hem, som det så fint heter numera. Hörde att trenden just nu är just hemlagad julmat och riktigt fina juldukningar. Jag bryr mig inte om trender utan gör som jag alltid har gjort och trivs med det. Men jag är på sätt och vis trendig då jag gärna gör mitt julgodis och kokar min julskinka själv, hehe.


Guds fred därute, jag bär min kristallängel och hoppas på några lugna dagar före jul.


Av Maria Rölvåg - 5 december 2011 20:51

Jag har en papperslapp på mitt skrivbord.

En lapp som är gul.

En lapp där det står fyra ord.

En lapp som skapar ångest.

En lapp som skapar frihet.

En lapp som säger allt just nu.


En lapp som gör mig helt vansinnig.

En lapp som håller mig vaken om nätterna och som gör mig sjuk.

En lapp som kan leda till ett livsavgörande beslut.


En lapp som jag ibland vill sätta i pannan på mig själv, för jag vågar inte uttala orden.

En lapp som jag vill köra ner i halsen på den som vill skratta åt orden.


En lapp som satt min tillvaro i gungning, driver mig till vansinnets rand och ångestens ingensmansland.

En lapp som får mig att gråta.

En lapp som inte är något annat än en lapp, om inte orden fanns skrivna.

En lapp som har fått makt över mig och gjort mig besatt.


Lappens öde bestämmer jag inte över. Men den ligger kvar och lyser gul med sitt tysta budskap.

Den ligger där och jag hatar den. 

Ovido - Quiz & Flashcards