Tjarve

Alla inlägg under november 2013

Av Maria Rölvåg - 19 november 2013 21:42

Hade skrivit ett långt inlägg ikväll som bara försvann då datorn valde att hänga sig. Jag vet vad jag ska göra med datorn. Hänga den. 


Får se om jag orkar göra ett nytt försök imorgon. Handlade om att jag besökt dödens finaste väntrum. Nu är jag alldeles för trött för att börja om och jag ska fortsätta se på fotboll. Även om förlust verkar vara i antågande.


Av Maria Rölvåg - 4 november 2013 20:21

Människor som har mycket tid och lite att göra, håller mig med jobb. 


Ikväll har jag tid själv och då så funderar jag på följande: Varför, varför är det exakt 14 stycken bindor i ett Always-paket???

Kan en enda vettig människa förklara det för mig? Det är åt helvete för LITE!

Jag menar, jag måste alltid köpa två paket men när min man ska handla detta nödvändiga skit-eländet till mig, så glömmer jag alltid att tala om för honom att han MÅSTE köpa TVÅ paket, för det blir alldeles för lite och det blir ALLTID slut när affärn har stängt.

Jag vill kunna byta när det är dags för det och jag har tydligen mer blod i min lilla kropp än andra tydligen. Detta stör mig så inåt !!! 

Jag tänker inte samla mer än nödvändigt..jag menar hur äcklig vill man vara?? Eller ska jag lida och vara snål? Göra en exakt beräkning hur  och när jag ska byta? Urk!

Är det bara jag som har detta problem? jag skulle vara tacksam om det åtminstone fanns 20 stycken i paketet. Det känns som en mer rimlig mängd och min stressnivå över detta problem skulle minska betydligt. Men vem f-n orkar skriva å klaga? Jag  har inte tid med det. 

Gå i frid, amen och allt det där.

Ovido - Quiz & Flashcards