Tjarve

Alla inlägg under februari 2013

Av Maria Rölvåg - 28 februari 2013 20:35

Ja då har man varit i den stora staden och blivit klokare. Varit på kurs som socialstyrelsen ansvarade för. Jättetrevligt som alltid. Hotellet låg mitt i smeten. Delade rum med min kollega och det var inga bekymmer. Vi trivs bra ihop.

Men allt har en baksida. Att vi fick ett hotell mitt i centrala Stockholm var både ett nöje men också en förbannelse. Ni vet, när man kommer från landet och är van att det är tyst på natten när man ska sova? Ja då är inte en lantlolla så bekväm med ett hotell i centrala stan. En jädra massa trafik hela natten eftersom man är granne med Stureplan, Spy-bar och annat så det tjoades från folk och kördes bil, lastbil, varubil, taxi m.m hela natten. Hum hum från Humlegårn, typ.

Och där låg jag och vred och vände mig, så jag var helt slut på morgonen. Kan bara konstatera att jag är en riktig lantlolla. Jag avundas min kollega. Hon fick sova men så har hon ju nedsatt hörsel. Kan också kan vara en förbannelse många gånger men just denna gång helt perfekt. När hon tar av sig hörapparaterna, då får hon frid. Hon tyckte i alla fall synd om mig... 

Jag kunde lika gärna sovit i tält utmed E4:an, det är lika tyst. 

Men hörde sedan att det fanns de kursare som drabbats lika hårt, om inte hårdare. De från Kramfors bodde även de centralt men hade en stripklubb som granne med mycket trafik utanför. Hon jag pratade med var också trött och hade likadana ica-påsar under ögonen. Kul. Ibland hittar man något gemensamt med andra.



Nästa vecka ska jag tillbaka till helvetet och göra om samma procedur.

Såg idag till min fasa och förskräckelse att chefen gjort en likadan bokning. På samma plats, samma hotell, fortsättning på kursen... blixten kan faktiskt slå ner på samma ställe två gånger.

Jag kan bara be till Gud att vi får ett rum på andra sidan eller att jag drabbats av dövhet. Öronproppar ska inhandlas i alla fall.

Vad har jag gjort för att förtjäna detta???


Så snälla chefen, nästa gång så får du ordna mig ett tält och en sovsäck, så tar jag med mig whiskeyn så kan jag sova utmed ingången till konferensen eller var jag vill och du slipper en hög hotellräkning. 


Gå i frid amen å allt det där.




Av Maria Rölvåg - 22 februari 2013 23:04

En liten uppdatering om min träning.   

Ställde mig på vågen samma dag som jag började träna. Gjorde det ikväll igen. Blev ganska paff då jag märkte att jag tappat lite i vikt. Har tränat i ca 4 veckor, tappat ca 4 kilo. Trodde väl inte att det skulle ske en förändring med vikten då jag stått still på samma vikt (med några gram hit och dit i variation)i flera år. Men så har jag inte slötränat heller. 

Har märkt att jag orkar lyfta tyngre vikter sista veckan och blivit piggare i både kropp och själ. Är gladare helt enkelt.   En ny viktmätning sker om 4 veckor igen, så då får man väl se om jag blir ytterligare förvånad.   yo!


Gå i säng i frid, amen å allt det där.

Det ska jag göra.

Av Maria Rölvåg - 18 februari 2013 20:30

"I´m the one that has to die when it´s time for me to die, so let me live my life, the way I want to." - Jimi Henrix


"Don´t ever judge anyone. You don´t know their story and whats really going on. A smile can hide so much." -unknown


"The secret to success is learning to go from failure to failure whitout loss of enthusiasm." - Winston S. Churchill

Av Maria Rölvåg - 18 februari 2013 19:23

Min make hade den otroligt romantiska stilen igår natt. Väckte mig med sina söta små (?!) snarkningar..eller? Nu blir det att åka och träna. Tjing!


Av Maria Rölvåg - 12 februari 2013 22:51

Ett litet inlägg blir det. Är i behov av sömn så jag måste lägga mig å det snaraste.


Ville bara tala om att det skrattas lite mer i vårt hus nu än tidigare. Att få höra skrattet, fyller mitt hjärta med glädje. En bra och stark kontrast till den tidigare stämning som funnits hos oss en bra stund sedan jul. Hästköttsskandaler och  semlor är inte så viktiga i sammanhanget när det finns viktigare saker i ens liv som är betydligt värdefullare. Tror därmed att saker och ting som oroat vår tillvaro nu börjar landa.

Min träningsvilja fortsätter att vara stark och positiv. Träning är precis vad jag behöver. De effekter som det medför är förvånansvärt omedelbara. Det har samma effekt på mig som en go kram från liten kille. Med andra ord; känslor av frid och lyckorus.

Gud är god   Ja, nästan så jag tror jag blir religiös.

Att påven väljer att abdikera har därmed ingen livsavgörande effekt på Guds eller mänsklighetens existens. Ske hans vilja, typ. Å de är väl att utdela lite godheter till de som han tycker förtjänar det. Gud gör som han vill ändå, påve eller icke påve. Men det visste jag väl. Slutsatsen blir att katolicismen bevisligen är en bluff. Min relation till Gud fortsätter väl vara turbulent ändå kan jag tänka. Men mänskligheten har ännu en gång blivit av med en bakåtsträvare och livet fortsätter rulla på för oss vanliga dödliga. Förhoppningsvis med fötterna på jorden. Som sagt Gud gör som han vill. Så påven, sug på den karamellen och ha en bra dag. Typ. Vem bryr sig om hundra år...


Att hitta på rubrik till detta inlägg gick fan inte alls. 


Gå i frid, amen å allt det där.

Ovido - Quiz & Flashcards