Tjarve

Alla inlägg under november 2010

Av Maria Rölvåg - 29 november 2010 21:59

En riktig skitdag idag.

Obetalda räkningar, sjuk dotter, fler obetalda räkningar, snö, snö, snö och kallt som fan.

Julen är visst i antågande, har jag hört. Jahaja, ska man bli glad då eftersom det förväntas av en....jag säger bara; skiter väl jag i.

Just nu mår jag riktigt piss och vet inte vad det beror på. Nåt i min barndom, skulle väl en välutbildad psykolog ha sagt. Okej, så är det väl också. Men när min dotter är sjuk, så mår jag inte heller bra. Hennes magont är en neverending story. Att få i örat idag igen att det är magsjuka som går och att symptomen jag beskriver är sådana. Men hallå, magsjuka går ju för fan året om! Jag säger bara man har gett sig fan på att min dotter inte ska få nåt fler läkarbesök med en ordentlig utredning. Dåligt för statistiken att skriva remisser...fuck you blir mitt svar.

Mycket i min kropp är inte bra. Har ingen ork, förkylning som inte släpper och känner mig som skit i allmänhet.

Jag har kort stubin, tål inte se disk, tål inte se räkningshögen, tål inte se det nedslitna huset, tål inte frågor, tål inte se tvätten, tål inte att röka tobak, tål inte alkohol, tål inte mitt jobb, tål inte att bo här, tål inte nåt alls...

Längtar så efter den förbannade sommaren och semester, längtar efter andningshål, längtar efter lycka, längtar efter pengar, längtar efter en renovering, längtar efter sovmornar, längtar efter fel mat, längtar efter att få må bra...

Eftersom man är så jävla beläst så har jag förstått att mycket av den psykiska stressen sätter sig fysiskt i kroppen. Mmm, klokt javisst men hur blir man av med skiten då? Ska jag måsta gå i terapi för att få känna bra känslor? Och när i hundan ska jag hinna med det??? Vissa dagar vill man bara dra täcket över huvet och försvinna från världens alla måsten och krav. Det är väl också nån sorts terapi? Skulle man säga till chefen hur man egentligen mår, fick man väl sparken elr nåt annat................att må skit (psykiskt dåligt) kan man inte göra i denna branch. Jag har min egen analys av saken och slutsatsen håller jag för mig själv.


Ovido - Quiz & Flashcards