Tjarve

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Steg ett och en liten hjärnrap.

Av Maria Rölvåg - 29 januari 2013 20:32

Jaha, då är det ingen återvändo. Införskaffade gymkort idag som gäller ett år framåt. Jupp.

 


Nu måste jag fullfölja mitt påbörjade förändringsarbete. Men det känns fint! Nu i alla fall. Gubben har nu ingen ursäkt längre heller och det känns också fint.

Han har tjatat på mig att köpa kort och få mig att vara hans draghjälp. Så han får skylla sig själv eftersom jag sagt att nu på fredag kör vi hårt. Ha!


 

Det här med Facebook. En tanke har slagit mig att syftet med att gå med i Facebook är synnerligen olika. En del gör det av ärliga och oskyldiga skäl för att hålla kontakt med vänner och släktingar som bor långt bort. Jag tillhör den kategorin. Men allt eftersom åren gått har jag uppmärksammat att en del har helt andra avsikter. De skickar vänförfågningar hytt och bytt och till flyktiga bekanta, arbetskamrater och deras vänner släktingar m.m Allt för att få en närmare insyn i sina "vänners" liv så att de kan chockeras över deras inlägg, skriva elaka kommentarer och frossa i andras olycka. Just i syfte att sprida falska rykten och förtal. Skvallertackor har alltid funnits i en eller annan form men Facebook måste ju vara en gudasänd gåva för dessa olyckskorpar som bara älskar att svärta ner och fara med osanning. Allt för att få sig en kick och vara den som "vet" sanningen om folk.

Vad dessa elaka människor inte vet är att de som drabbas av deras elaka tungor är vanliga dödliga människor som försöker leva sina liv så gott det går med de förutsättningar de har. Vanliga dödliga människor har känslor och blir kränkta och sårade. De förtjänar inte att bli utsatta för elakhet. De som väljer att dela med sig av sin vardag, svårigheter som glädjeämnen, gör det för att få stöd och uppmuntran och dela sin glädje. Inte få ytterligare bördor som falska rykten av skvallertackor. En del av dom visar inte sitt elaka förakt på FB men använder sina svarta tungor i verkliga livet. Eller som det så klatchigt skrivs "IRL". I Facebooksvärlden ska man vara försiktig om man har många "vänner". Det är inte mängden som är viktig det är kvaliteten som är. "Vad andra läser i min status är inte alltid vad jag egentligen skrivit". 

Ja min hjärna behövde rapa igen, min hjärna fungerar så. Nu känns det okej igen.   


Gå i frid, amen och allt det där.



 
 
http://ilivet.bloggplatsen.se

http://ilivet.bloggplatsen.se

8 april 2013 21:59

Hej! Vilket bra inlägg. Det låter jätte hemskt att människor skriver elaka saker till varandra på facebook. Det låter faktiskt helt galet att man kan kommentera någon annans facebook och skriva elaka saker. Men det är väl tyvärr så verkligheten ser ut även om det känns lite chockerande att vuxna människor kan göra så mot varandra. Så extremt omoget. Mvh Cornelia

http://ilivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards