Tjarve

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Men herregud människa, kan du aldrig skriva något roligt?!

Av Maria Rölvåg - 29 augusti 2012 22:20

Efter gårdagens dystra inlägg ska jag nu skriva ett positivare inlägg.

Har idag mått mycket bättre i ryggen. Värktabletter i massor och en hel natts sömn har lindrat mycket. Är inte helt återställd men får jag tid hos min sjukgymnast så ska jag snart vara i samma skick som förut.

Tillbringade dagen med att surfa på Tradera. Fyndade en jättefin höstkappa och läste många knasiga annonser. Har själv lagt ut några saker till auktion. Får se om jag får något napp. Det är inga märkvärdiga saker men de är alltför värdefulla att kastas.


Har läst i bloggen längre bakåt i tiden och insett att mitt behov av att blogga uppstår när jag får en släng av depression och frustration. Borde ju skriva lite mer om de positiva sakerna som händer också. Skäms på mig....

Men jag skriver ju också för att jag ska få distans till de negativa känslorna som uppstår. Skulle jag bara skriva om de positiva sakerna som händer skulle jag inte vara sann mot mig själv. Men jag måste erkänna i ärlighetens namn att det ska råda en viss balans ändå mellan inläggen. 


För Bambi och lilla mamman händer mycket just nu. Livsförändringar som sätter deras tillvaro på prov, även min. Jag tycker det är positivt men det kan vara skrämmande för en tonåring med nya utmaningar och livsförändringar. De har hela framtiden framför sig och jag önskar dem all lycka för det förtjänar dom. Älskar er av hela mitt hjärta och jag finns alltid bakom er som skydd och aldrig framför er som hinder.


Imorrn ska jag arbeta är min plan. Värktabletterna följer med och går det inte så går jag hem. Det gäller att lyssna på sin kropp och inte tro att man är oförstörbar. Allt har sin tid och ibland får man gilla läget.

Rosor är röda, violer är blå, men vissa saker rår man inte på. (eller hur det nu var)

Amen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards