Tjarve

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Jag har bestämt mig

Av Maria Rölvåg - 23 februari 2012 20:32

För en tid sedan skrev jag om min beslutsvånda. Nu har jag bestämt mig och det känns riktigt bra.

Att äntligen ha kommit till ett beslut gör att jag kan andas lättare och tänka mer positivt. Egentligen hade jag väl bestämt mig långt tidigare men just idag kunde jag lyfta det från mina axlar när jag äntligen tog tag i det.

Först när ord som man burit i sitt huvud väl lämnat munnen, förstår man vilken börda det varit att ha det inom sig.

Den lösning som blev var inte tänkt men kommer att göra min vardag lite lättare att bära. Jag har kunnat få lite mer perspektiv på det problem som gnagt så länge. Lösningen är en kompromiss med villkor från min sida. Känns ba fiint! Nu ser jag framåt igen, klappar mig själv på axeln och är stolt över mig själv.


Det ljusnar på många fronter just nu. Lilla Bambi får återigen stödet som hon såväl behöver, ytterligare en börda som lämnat axlarna. Den nya lilla familjen ska vi snart hälsa på och allt verkar gå bra för dem.

Liten kille växer och frodas, vilket gör en mormor så glad.


Jag kommer att glädjas så länge det varar, för allt i livet är temporärt. Men det gäller även tråkigheterna, så det så.

Ps. Tappa aldrig tron!   


Gå i frid, amen å allt det där :)

 
 
Ingen bild

VL

24 februari 2012 07:54

go girl

Maria Rölvåg

29 februari 2012 22:18

Tack för det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards