Tjarve

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Citat + ful ovana + bekänna synd= syndernas förlåtelse?

Av Maria Rölvåg - 3 oktober 2011 22:26

"Dumheter av det här slaget uppstår nämligen aldrig av sig själva, utan kräver lång och målmedveten ansträngning."


Ett mycket användbart citat jag lånat av en vän. Kan användas på det mesta faktiskt. Beror lite på vad som är i fokus just nu.

Men så kan man väl till exempel sammanfatta att jag aldrig kommer i säng i tid på kvällarna. Eller det faktum att jag har många konstigheter för mig och fula ovanor. Ähum, nu ska jag bekänna något.

En ful ovana som jag har är nämligen den att.................uff vågar nästan inte säga det men "har man sagt A får man säga B" vilket också är ett annat användbart citat eller om det är ett ordspråk..jag vet inte men nu ska jag inte dra ut på det längre-----


Jag brukar --- (håll för ögonen ni som inte vågar läsa resten och OM ni läser; skyll er själv!)

---- lukta mig själv under armarna så fort jag klätt av mig. Där, nu var det sagt, oh vilken befrielse!

Öh, ful ovana eller??? Jag gör det oavsett fräschör på min kropp, jag vet att det inte luktar gott ibland men vad tusan, jag bara måste göra det!!! Doften som slår emot mig ibland är bara så GRRRRRR; URK; ANDNÖD; KRÄKREFLEX m.m ja ni fattar.

Tvångstankar, ja kanske det men som citatet antyder, "Dumheter av det här slaget uppstår nämligen aldrig av sig själva, utan kräver lång och målmedveten ansträngning." Jag har jobbat länge på detta ska ni veta, sen jag var liten...

Sug på den, bekänn era synder ock ni skola bliva befriade!

Med det avslutar jag detta korta inlägg, det tog all min kraft och ikväll känner jag att jag kan sova gott.

Gå i frid amen å allt-det-där.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards