Tjarve

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

It´s a great day!

Av Maria Rölvåg - 8 september 2011 22:11

Hur bra kan inte livet vara ibland?

Tycker mig se ljuset i slutet av tunneln, bildligt talat. Efter en lång tid av motgångar så verkar det äntligen vända.

Har de senaste dagarna fått äran att vara med mitt älskade barnbarn. Han är en riktig livfull liten kille som verkligen kräver att man är i nuet och ger en perspektiv på tillvaron. När det handlar om att ta hand om ett så litet barn, så krävs det inte så mycket av ens energi utan det ger energi. Man lagar mat, byter blöjor, leker, myser och bara är. Tankarna har fått flöda fritt och jag har fått perspektiv på saker och ting. Ibland så behövs en spark i baken för att man ska vakna upp, se vad man har framför sig här och nu och inte blicka tillbaka. Jag har så mycket att glädjas åt i mitt liv att jag borde skämmas över hur jag ibland bara plockar fram det negativa. Jag förstår mig inte riktigt på mig själv, hur jag kan bli så knasig.

Men mitt förflutna har gjort mig till den jag är på både gott och ont, så pass mycket förstår jag. Jag har otrivts med min tillvaro en längre tid, tyckt mig tro att jag behöver byta jobb, flytta med mera. Men under dessa dagar med barnbarnet så har jag insett att jag kan ändra min tillvaro hur mycket jag vill, jag kommer ändå aldrig bli någon annan än jag är. Liten kille älskar sin mormor oavsett vad jag gjort och vem jag är. Jag är bra.

Det är dags att jag blir vän med mig själv, blir vän med mina känslostormar och framförallt med mitt förflutna. Jag har framtiden kvar, jag har den fantastiska möjligheten att se till att den blir positiv och innehållsrik så mycket som möjligt. Jag har hälsan trots ryggvärk och andra små konstigheter men jag har ingen negativ diagnos eller kronisk sjukdom som vänder upp och ner på livet för så många andra.

Idag är en great day, jag har trivts med mig själv och jag trivs så bra på mitt jobb. När saker och ting får en lösning så spirar hoppet.

Vad för slags motgång som jag kämpat med kommer jag att berätta om när tiden är mogen. Just nu ska jag bara njuta av tillvaron för jag är så lyckligt lottad.

Gå i frid, amen och ett halleluja på det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards