Tjarve

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

I didn´t travelled this far just too give up

Av Maria Rölvåg - 12 augusti 2011 12:15

Länge sen jag bloggade men ska göra ett litet inlägg. Min semester har varit riktigt bra, synd att det måste ta slut. Hösten närmar sig och det gör mig riktigt nere. Igår regnade det IGEN och det var kallt, 12 grader. Det är väl ingen jävla värme? Solen försökte lysa igenom men försvann igen. Jävla skit. Hade en skitdag ändå så det fick regna på. För i helsike, bring it on!


En annan sak är att jobbet börjar snart igen med dess oroligheter som det för med sig. Men med laddade batterier ska jag fixa detta. Behöver bara några dagar till att ladda på. Har en del roliga saker att ta itu med som jag längtat att få sätta tänderna i. Men det blir till veckan, ska försöka göra nåt bra av de dagar som är kvar. Om jag inte fastnar i min "nere-period".


Vi har haft mycket kvalitetstid i familjen, vilket känns så bra. Älskar min familj så otroligt mycket, de betyder allt för mig! Men det finns en del små oroligheter som jag inte vet hur det kommer att utveckla sig. Min förhoppning är att det ska bli en bra lösning till slut. Jag brukar känna oro ibland för att tråkigheter ska hända. Ibland befogat men ibland inte. Men det är något jag jobbar på, att sluta oroa mig.


Igår funderade jag på varför jag så starkt ogillar en person som jag aldrig pratat med eller ens känner. Kan tyckas märkligt, jag vet. 

Det finns en person som jagar på obehörig mark. Jagar, fast man redan har fällt ett byte och tillförskansat sig diverse tillbehör därtill.

Jagar, fast man vet att det åtråvärda bytet redan är skjutet sedan länge. Jag tycker inte att det är okej att det finns de som jagar på obehörig mark. Det finns andra jaktmarker som är lediga. Varför ens jaga om man redan har frysen full? Är det verkligen okej att fortsätta jaga då? I vilket syfte då? bara för att man kan, eller är det för kickens skull?

Avslutar med ett citat:

"Säg inte att du älskar någon och sedan ändra dig... Kärlek är inte som att välja ut vilken film du vill se."
Natalie, 7 år

 

Gå frid och allt det där. Amen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards