Tjarve

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Aj då...på många sätt

Av Maria Rölvåg - 23 maj 2011 23:26

Tiden flyger iväg, fullspäckat med arbete på jobbet. Denna tid är inte rolig. Har så mycket att göra att jag inte hinner med övriga saker som är viktiga också.


Har en bror som fyller 50 år idag. Detta missade jag. Men ingen fara på taket, jag får ringa honom imorgon och gratulera i efterskott.

Min bror, som egentligen är en halvbror, och jag fick kontakt på riktigt när min pappa blev allvarligt sjuk och dog. Vi hade haft sporadisk kontakt under åren men fick först vid pappas död en ordentlig chans.

Jag tror inte jag blir skjuten för att jag missade det men ändå. Hade varit riktigt roligt om jag kunnat gratta honom ordentligt. Känns lite kymigt faktiskt.  

PÅ tal om kymigt, så mår jag just nu kymigt värre. Illamående som hållit i sig hela kvällen och inte vill släppa. Och nej, jag är INTE gravid (har just nu den månatliga helvetiska skiten om ni absolut vill veta det). Den tiden på månaden då jag innerligt önskar att jag var man och slapp detta. Men det är för övrigt bara då jag önskar jag vore man. Annars trivs jag med att vara den jag är med de brister jag har.

Ibland är livet förjävligt men det är bara att bryta ihop och gå vidare. Att inte få tycka om sig själv är som att förneka sin existens, anser jag. Eller en annan liknelse som inte betyder något alls; som att äta glass utan att njuta. Typ.


Förresten, jag tror även att jag är förlåten för något jag inte tacklat så bra. Men kanske vår Fader haft ett finger med i spelet? Jag övervägde att göra slut med Honom för gott ett tag. Men så omvärderade jag det hela och fortsätter nu jobba på relationen.

Amen, typ.

 
 
Ingen bild

vicke olsson

24 maj 2011 14:29

hej du sjukt bra blogg ska börja läsa mer så jag fattar hur jobbigt du har de i gentligen,förlåt :(

Maria Rölvåg

24 maj 2011 19:35

Tack för det :) men du ska inte be om ursäkt. Vi är alla människor som försöker leva så bra vi kan och göra så rätt i livet som det går. Med åren kommer visheten. Kom ihåg, att så länge man märker hur tokigt det kan bli, så kan man lära sig något av det ;) sen finns det bara en som du i hela världen. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards