Tjarve

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Sleepless in Seattle, eller hur var det nu?

Av Maria Rölvåg - 10 maj 2011 21:40

För lite sömn tar alltid ut sin rätt. Sov ca 3 timmar allt som allt inatt. Har haft en ganska så sömnlös period ett tag.

Idag har jag mått pyton känslomässigt. Går igenom svåra saker just nu som jag inte har makt över att styra.

Att vara tonårsföräldrar skapar för lite sömn. Man oroar sig för allt möjligt och inte fan blir det bättre med åren. Värst är det att man har tonårsflickor. De är alltid mer sårbara än pojkar, så är det bara. De som säger emot, har inte haft eller har tonårsflickor bland sina barn. Jag har två att oroa mig över plus ett barnbarn. Barnbarnet kommer säkert att skapa oro han också men han är pojke. Med den teori jag har, så hoppas jag att livet far väl med honom. Jag ska i alla fall se till att han får ha sin mormor och morfar så länge han behöver och vill. Jag ska finnas där även för honom, om han vill. 

Jag längtar just nu efter semestern så det gör ont i varje por av min kropp. Jag behöver även en minisemester med maken i en trevlig liten stuga nånstans vid en sjö eller ett hav. Vi får så lite tid för varandra nu med allt annat runtomkring.

Denna familj började med oss två och vi har nästan glömt hur det är att bara vara två.

Jag går igenom något nu och är inte så stabil som jag vill vara. Det är bara att gilla läget, gå igenom vad det än månde vara och hoppas att man är stärkt och en erfarenhet rikare när man kommit igenom. Kan bara rikta en tanke till vår fader att han ger mig styrka att möta det jag måste möta och kraft att ta itu med det jag måste göra. Jag är inte religiös men det kan ju inte skada eller hur?

Livet är ironiskt och Herrans vägar är sannerligen outgrundliga.

Gå i frid och så kryddar jag med ett amen, det känns alltid så bra när jag gjort det. Mina inlägg är även riktade till vår fader ibland..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards