Tjarve

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Orkar inte

Av Maria Rölvåg - 11 april 2011 23:12

Våren är här! Jippie...typ.....

Vid denna tid kommer jag alltid att tänka på en fras som en gammal arbetskamrat (må han vila i frid) brukade säga som ett mantra: Solen skiner, fåglarna kvittra och alla voro glada!

Just nu är jag inte glad, jag är bara trött, trött, trött, trött hela vägen genom själen och ut i kroppen. Inte blev det bättre av att jag inatt drömde att jag stod inför första dagen av min 4 veckor långa semester och tänkte; äntligen får jag vila, tjoho! ... vaknade imorse och insåg att det inte var sant. Jävla skit, typ.

Har flera veckors hästarbete kvar att göra innan jag får vara ledig. Flera födelsedagar att avverka och en massa stress och jäkt med arbetet.

Jag får såna här downperioder av för mycket sol på våren. Mitt sinne vill inte vakna ur vinterdavalan riktigt. När det då blir såna här fantastiska dagar med mycket sol och fågelkvitter får jag väl en chock antar jag vill mentalt krypa tillbaks till idet.

Min ena dotter utbrast idag: "Men mamma, varför har du vinterjackan på dig?! Det är ju 11 grader ute, skärp dig!!"

Eh, ja...? Det är vinter, typ..? eller har jag missat nåt..igen?

Ja som sagt, mitt mentala tillstånd har inte fattat eftersom jag fortfarande ligger i ide. Jag har alldeles för mycket i huvudet som gör att jag alltid är i min egen värld och alltid ligger steget efter med allt. Tur man har en omgivning som uppdaterar en på det som händer. Jag skulle annars gå i shorts till jul och täckbyxor till midsommar.

Gå i frid och trevlig allhelgona


 
 
Baraa

Baraa

12 april 2011 00:22

Det är då viktigt att bearbeta sitt problem innan det tar över. För övrigt är jag särskilt förtjust i din blogg!

http://person.bloggplatsen.se

Maria Rölvåg

12 april 2011 11:10

Kan bara hålla med. Tack för att du är förtjust i min blogg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards