Tjarve

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Orolig mage?

Av Maria Rölvåg - 29 mars 2011 20:59

Köttsoppa. Guds skapelse till alla med dålig mage.

Värmde en burk med köttsoppa idag, självklart köpes-soppa. Kan göra egen köttsoppa också men varför det när det finns köpes på burk att få? Huvva, sä arbetsamt..

 

Medans jag värmde min burk, så vandrade tankarna till mina föräldrar. De här dagarna när jag varit sjuk, så har jag haft drömmar om min mamma och pappa. Konstigt, jag har inte haft drömmar om dom i samma dröm på väldigt länge. Så som många gånger förut, så grälade de även i en av drömmarna.

I en annan dröm, stod min mamma och rökte på en balkong men sa inget. I de flesta drömmar när de är med var för sig, så säger de inget men de är med i drömmen.

Men varför drömmer jag om dom? Det undermedvetna spelar en spratt gång på gång.

Medans jag åt min soppa, tänkte jag på min pappa. Min pappa hade dålig mage i många och långa år. Han sa att det var bra mat mot känslig mage och han åt många burkar de sista åren. Jag hoppas att jag inte får samma mage som min pappa..eller blir lika sjuk som han.

Magsjuka är bland det jävligaste man kan ha, allt är äckligt, man själv är äcklig och det luktar spya och bajs vart man än går för näsan är fylld av dessa dofter. Hatar det. Men detta går över och jag överlever..alltid.


Jag oroar mig också, för Prussiluskan är sjuk. Sjuk på ett sådant sätt som inte är ett vanligt virus. Sjuk på ett sätt som vi inte vet ännu. Prussiluskan håller på att försvinna. När jag kramade Dig kände jag revbenen genom tröjan...blir så jävla, jävla ledsen. Och det är inte rätt, JAG har alltid varit den med revbenen och kycklinglåren..inte du. Snälla bli frisk för min skull, jag behöver dig så himla mycket.


Ska be en bön sen, har inte bett någon bön sedan mamma var sjuk men nu jävlar ska jag göra ett ordentligt försök och det är bäst att Herrn-som- bor-där-uppe lyssnar.

Gå i frid.

 
 
Baraa

Baraa

30 mars 2011 20:49

En kreativ och smart blogg

http://person.bloggplatsen.se

Maria Rölvåg

31 mars 2011 09:21

Tack så mycket :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards