Tjarve

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Patent på det talade ordet och kreativitetens sug

Av Maria Rölvåg - 23 februari 2011 20:29

Denna vecka är en märklig vecka. Mycket händer runt omkring mig just nu. Vet ej vad det beror på, kanske det finns högre makter inblandade? Jag jobbar på min relation till Vår Fader så vem vet.


Nåväl, måndagen började med en impoviserat inhopp för Kung Midas inför våra kära politiker. En improvisation som slutade med imponation, hehe..Fick beröm för mitt och Moneypennys anförande och information om arbetet i stort. Men men, har man att göra med politiker får man nog akta sin tunga eller begära patent på vad man ska säga innan man säger det. Tjyvar finns det överallt och alla verkar bo i Robertfors av nån märklig anledning. Förutom att bli bestulen på idéer så blir man även bestulen på tre sparkar, en cykel och sopkvast inom loppet av tre år..Åh, vad jag trivs i Sveriges bästa kommun!


Min kära Duracellkanin blev magsjuk under natten så jag fick dra lasset själv idag. Ser ut som jag får dra lasset resten av veckan också, vill inte ha min Duracell i min cell, om man säger så.

Duracell är aldrig sjuk annars men även solen har sina fläckar, vila i frid och krya på dig. Du är min raka motsats och jag behöver dig. Men smitta  mig inte, då jävlar...


Vid fikat idag satt vi ett gäng och pratade om målning och andra kreativa saker man kan göra för att slappna av och få må bra. Jag har en konstnärlig sida som legat i träda några år. Ju mer vi pratade om det ju mer började det klia och sticka i mitt inre. Jag känner absolut att jag måste återuppta mina kreativa projekt. Oh, lycka att få skapa något igen! Till helgen får jag nog sticka väg och köpa några nya akvarellpennor, papper, tyg och annat skräp som behövs för skapandet. Gitarren ska åter stämmas, orgeln ska monteras upp, dragspelet ska fram och sångrösten ska dammas av.


Smolk i bägaren finns dock, Bambi och Stampe håller på med ett uppbrott. Uppbrott är smärtsamma oavsett ålder, hoppas bara att det blir bra till slut hur det än blir. Bambi är det mest ömtåliga som finns och jag älskar henne så mycket att det gör ont..


  

Gå i frid, amen och allt det där.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards