Tjarve

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Giftermål

Av Maria Rölvåg - 9 januari 2011 21:11

Jaha, det gick ju fort men ändå inte fort. Det beror på hur man ser det och allt är ju relativt här i världen.

Som sagt, jag och min sambo gifte oss i fredags, den 7/1 2011. Vägen dit har varit lång och kringelkrokig.

Vigselakten tog ca 2 minuter. Men 18 år som par och förlovade med två gemensamma döttrar och två bonusdöttrar i bagaget. Ett hus, två kattor och en hund och ett antal begagnade bilar har det blivit också. Ja just ja, några hamstrar och en fågel har vi också avverkat.


Kronprinsessan gifte sig ju med sin Daniel i somras. Deras bröllop blev betydligt dyrare än vårt. Vi valde att inte ha bröllop just nu. Men jag är inte avundsjuk. Jag tycker att vårt val var nog så bra. Enkelt, rakt på och inga krusiduller. Vi kunde ändå säga ja till varann, vilket är ju poängen med giftermål.


Jag älskar min man så väldigt mycket. Jag har inte varit snål att tala om det. Min man däremot har svårt att uttrycka vad han känner med ord. Men den kvällen sa han till mig de ord jag mest av allt velat och vill höra. Enkelt, rakt på och inga krusiduller. Han öppnade dörrar för mig, drog ut stolar och höll min hand ett flertal gånger. Jag tyckte att min man var det vackraste jag sett och fått lära känna. Det var vår kväll och jag är så lycklig.

Jag har en otrolig man med ett stort hjärta. Jag är glad att jag är den som får se det först.

Även den kvällen kom en liten tanke på Maria Montazami. Jag tänkte att även jag kan känna mig som en prinsessa eller hollywoodfru eftersom jag har en man som behandlar mig som en.

Nu har jag fått min man, så nu kör vi järnet i många år till.

 
 
Ingen bild

Regina

9 januari 2011 23:10

Bara känner att jag blir så lycklig av det/ och hur du skriver!!!=) Kramar!

Maria Rölvåg

13 januari 2011 00:16

Tack! Åh det värmde i hjärtat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards