Tjarve

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Hårt arbete, Maria Montazami, cigg och spöken

Av Maria Rölvåg - 28 december 2010 20:57

Har en helt sjuk arbetsvecka. Det är värre än på de normala vardagarna och jag är helt slutkörd efter bara 2 arbetsdagar. Jag har en och en halv arbetsdag kvar sen väntar långledigt..närmare bestämt 11 och ½ dagar lång. Men innan dess ska jag bara överleva dessa jävulska dar. Jag är en överlevare i grunden och mycket ska till för att knäcka mig. Jobbet är krävande just nu men för att jag ska gå i däck, krävs en katastrof av det mer känslomässiga slaget. Då dör jag på allvar.


  


När jag tycker att livet suger så brukar jag tänka på Maria Montazami. En svensk hollywoodfru som bara glider runt, har vackra döttrar och en man som finner sig i allt hon gör. Hon är inte den skarpaste kniven i lådan heller men är sådär underbart bekymmerslös som jag skulle vilja vara ibland. Hon lever ett så totalt annorlunda liv än mitt och det är det som gör henne så fantastisk i mina ögon. Jag är hennes motsats; alltid grubblande, analyserande, planerande, moraliskt fördömande, totalt ointresserad av glamour och heminredning. Men framförallt så är jag inte blond...det enda vi har gemensamt är våra vackra döttrar och att vi gillar MAX (sveriges gooodaste haamburgareeeee) det räcker för mig :)

Jag brukar även röka för mycket när jag har det jobbigt. Det är jobbigt..Maria Montazami röker inte och det tycker jag är så beundransvärt. Det är det den enda egenhet som jag också vill ha. Vem vet jag kanske kan lyckas sluta men då måste jag nog även byta liv..till ett bekymmersfritt liv och ett jobb som ger mer pengar och mindre jobb.

Som ett PS vill jag tillägga att vi faktiskt har spöken på vinden och det kräver en åtgärd snart. Ingen vill sova där längre och vi behöver utrymmet. Om det ska jag berätta en annan gång.

Mums, på er i cyberspace :*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards