Tjarve

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

I dödsskuggans dal

Av Maria Rölvåg - 17 december 2010 10:33

   Jag har nog slagit rekord i hur många förkylningar man kan ha under ett år...är nog färdig för kyrkogården snart. Har dock en del invändningar på vars jag ska begravas. Klicka på länken så får ni en ledtråd.

http://www.youtube.com/watch?v=L6GzVCYqoyY 


Kring jul kretsar mina tankar ofta kring de nära och kära som gått bort och som jag firat jul med. Alla jular har inte bara varit mysiga, oh nej..minns jular av fylla, spya och gräl. Men minns även jular av julotta, mormors knäck och äcklig lutfisk. När allt var sådär bra, som det bara kan bli, minns jag det med vemod och saknad. Men jular som jag minns med obehag, de är ändå lite suddiga och inte så detaljrika. Det är nog är en välsignelse. De vill jag ju inte minnas alls men det är de som poppar upp först av nån konstig jävla anledning. Så det finns en förklaring till varför jag är så ambivalent inför julen.

De som var en del i detta varierande julfirande är borta nu. Trots det så gnager en oro i mig inför varje jul, om den ska bli mysig eller ett rent helvete..Jag behöver inte vara orolig men gamla vanor sitter i och är svåra att bli av med.

Det som gör mig ledsen, är att det finns barn runt omkring i vårt avlånga land som just nu oroar sig för just detta. De hoppas och önskar allt de kan, att julen ska bli lugn. Julklapparna är en bonus för dessa barn men de vill helst ha julefrid..


                                         ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Ska ändå se filmen sen ikväll, en av mina favoriter. Den är så otroligt äcklig och så totalt osannolik att den blir bra av det. Boken ska dock rekommenderas först, spänningen stiger för varje sida och handlar om en helt vanlig familj..precis som min, hehe..........




  



 
 
EmmaKP

EmmaKP

18 december 2010 16:37

Tack :) Vi mår superbra alla tre! kram

http://emmakp.blogg.se

 
Maria

Maria

25 december 2010 16:45

Förut har jag känt mig kluven inför julen åxå, men på senare år har jag helt ändrat tänk. Det som hänt förut låter jag inte påverka mitt liv idag. Direkt jag haft en oroskänsla eller nåt gammalt som spökat i hjärnan, så ändrar jag tänket till: Nu är det JAG som styr, det gamla är borta.
Särskilt som de redan är döda, även mina föräldrar. Varför låta sånt ta energi? Det är en träningssak att ändra tänk, men det är oerhört skönt att slippa det gamla.
KRam

http://bygdsiljumsmaria.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards