Tjarve

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Gud, gräsänka, Robinson, kebabtallrik och julmust

Av Maria Rölvåg - 9 december 2010 21:32

Tänkte skriva lite om hur min vecka varit hittills. Denna gång ville jag blogga om allt möjligt men man måste ju välja ut guldkornen. Annars blir det alltför många sidor..


  




Gud; träffade en märklig person (vi kan kalla personen Lilla MY) i veckan som pratade mycket om sin tro på Gud. Jag fick naturligtvis den stora frågan..om jag tror på Gud (vad annars? skärp er!) Nåväl, att få en så direkt fråga fick mig ur balans. Jag är inte den som går omkring och tänker på vår Fader speciellt mycket och jag kom på mig själv att jag inte riktigt kunde svara ärligt på den frågan. Ty, jag vet faktiskt inte svaret..Lilla MY hade i allafall en bild som hon visade för mig och min kollega och hon hävdade att just så, såg Gud ut.

Okej, det kan jag väl köpa. Lilla My sa även att hon frågat prästen om denne visste hur Gud såg ut. Prästen hade svarat att denne inte visste. Detta hade Lilla My tydligen tagit väldigt illa vid sig av. - "En präst som inte vet hur Gud ser ut!" skandal..? Lilla My verkade ändå lycklig över sin tro..

Min yngsta dotter ska konfirmeras till sommaren och ska nu börja läsa. Det ironiska i kråksången är att frågan om jag tror på Gud, kom samma dag jag följde min dotter till första konfaträffen med prästen och de övriga ungdomarna. Där pratades det förstås också om Gud och Trosbekännelsen.

När jag la mig på kvällen var huvet fyllt med frågor om Gud och andra existensiella frågor. Jag har inte kunnat svara på frågan nu heller och funderar fortfarande på svaret..


Ikväll är jag gräsänka, käkat hemgjord kebaballrik, druckit julmust och kollat på vuxna män som gråtit och längtat efter sina barn i Robinson. Jag längtar också efter mina barn men de är inte med i Robinson, de är just nu i Norge. Jag får längta ända tills på söndag då de kommer hem.

God tredje advent på er och gå i frid, amen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Rölvåg - 18 september 2015 10:17

Den 7 juli upptäckte jag att jag inte såg ut som jag brukar och hittade en knöl i mitt högra bröst. Var på semester i Norge och det enda jag ville var att åka hem. Men min man och jag bestämde att vi ändå skulle tillbringa två veckor där och försöka ...

Ps

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:29

Har inte bloggat på ett tag upptäckte jag nyss hehe. Ähum, ville därför informera er om att jag haft en hel Behå-fri helg och det var befriande så inåt helvete och helt fantastiskt! Gå i frid. Amen å allt det där. Mer behå-fria dagar åt kvinnen. ...

Av Maria Rölvåg - 9 juni 2015 00:19

Sitter och funderar i natten. Jag har arbetat med människor i över 10 år och sagt att vissa öden går in under skinnet på en. Det stämmer verkligen. Men denna gång har ett livsöde gjort en direkt väg och gått rakt in i hjärtat. Och jag blöder. Igen. V...

Av Maria Rölvåg - 29 juli 2014 14:18


Idag är en stor dag, en glädjens dag! För idag har ordet HEN fått en officiell plats i svensk akademis ordlista ??så...jag har vunnit min kamp. Så till se alla rabiata HEN hatare därute, säger jag bara: In your'e face! Haha! Ibland har jag Gud på min...

Ovido - Quiz & Flashcards